7413
България
Около 170 карти за безплатно паркиране са раздавани, според кмета на София Васил ТерзиевОт ГЕРБ заявиха в изпратена до медиите позиция, че твърденията за картите за безплатно паркиране в София са манипулативни.„Има два типа карти за паркиране в „Синя зона“.
Диляна Асенова
| 04 Юни 2024, 10:27 ч.
Чувал съм за около 170 такива карти, но се говори, че те са повече, каза кметът на София Васил Терзиев в предаването "Тази сутрин" по бТВ. Коментарът му е по повод брифинга вчера, на който председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров заяви, че предишното управление на София е раздавало карти за безплатно паркиране в синя и зелена зона. От ГЕРБ заявиха в изпратена до медиите позиция, че твърденията за картите за безплатно паркиране в София са манипулативни. „Има два типа карти за паркиране в „Синя зона“. Едните са регламентирани с решение на Столичен общински съвет и касаят колите на общинската администрация. На тези карти са изписани номерата на тези служебни автомобили и така те могат да паркират в столицата. Другите са без номера и те са обект на вчерашната пресконференция и са проблемни. Някои са били давани на служби, което е нормално, но много други са били давани на случаен принцип и безотчетно. Те са раздавани от ЦГМ и са разписвани от кмета“, каза Терзиев.
Столичният кмет настоява да се изясни къде отива всяка една такава карта и кой я използва. Според него тези карти са нанесли щети на бюджета на столицата за 500 000 лева. Терзиев каза, че проблемът с паркирането в София е голям и за живеещите, и за тези, които имат нужда от служебен абонамент. Това, по което работим, е цялостно преосмисляне на това кой може да паркира и как. Важно е да застъпим правата на тези които живеят там. Не искаме да се обезлюди центърът. Не е и ние да не допринесохме наскоро към проблема с бул. „Патриарх Евтимий”, добави той. За паркирането и реорганизацията на движението по бул. „Патриарх Евтимий” в центъра на София, Терзиев обясни, че не е доволен . „Много вярвам в целесъобразността на части от проекта, но и си давам сметка, че сме сгрешили в някои неща от имплементацията и комуникацията. Направихме го много бързо, без обсъждане, и стъпихме на информация, че някои неща трябва да бъдат на базата на стари дискусии. Аз го подцених този проблем. Ако старото се окаже, че е много по-добро и данните го показват, ще го мислим. Това, което видях от протестиращите, е, че те нямат проблем с велосипедните алеи и с по-бързото придвижване на градския транспорт”, добави Терзиев. Той заяви, че средствата, които се събират от платеното паркиране, влизат в Центъра за градска мобилност и субсидират градския транспорт. Според него парите трябва да отиват в обособено дружество „Паркинги и гаражи“. Това, което се вижда в момента, е временна организация на движението. Не се планира ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна, заяви той.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|